lördag, oktober 22, 2005

Tuppluren...


Vaknade; 7.00 av Daniel, som smög sig in i mig säng.
Frukost; 10.20. Tillagar Amerikanska pannkakor, med skogsbärsylt, sötad gräddfil, äggröra.
Bil; 11.40. Daniel skjutas till min mamma. Inspekterar massor med Pandurohobby prylar. Får med oss två påsar hem, för att fylla ut Panduroförrådet ännu mer. Daniel ska sova över hos mormor.
Hemkommen; 12.50. Alexander vaknar. Där rök min idée om ett lååångt varmt bad i ensamhet och stillhet.
Städar köket, diskar, tvättar, syr igen hål i mysbyxorna.
Känner mig utmattad, trött och går upp för att vila lite. Får vara i fred i fem minuter innan lillemannen kommer stormande in och vill ligga bredvid. Stora mannen kommer efter och hämtar lillen. Proceduren upprepas fyra gånger. Suck..vad man är eftertraktad i detta hus, alla killar bara springer efter mig heeelaaa tiden.
Jag ska bara vila, bara vila, inte sova, åh, vad mysigt att ligga här..bara en liten stund till, lite.., snart går jag upp, snart....ZZZzzzZZzzzz

Inga kommentarer: