måndag, oktober 31, 2005

Pyssla mera!


Igår, söndag, pysslade jag heela morgonen med barnen. DÅ menar jag heeelaa morgonen, från klockan 7 till 13. Vi gjorde julgranstrutar, hjärtan, änglar, vykort och till slut var jag extremt sugen på att sätta upp granen. Men jag lyckades hejda mig själv. Jag väntar en månad till.
Det blir nog bäst så...
Pyssla mer och förgyll vardagen, kanske är det en ny trend, yoga och pilates släng er i väggen!
Detta har Hakelius att säga om pysslandet, "ut ur prettohelvetet!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Pyssla är jätte-kul! Min mamma har börjat ha tradition i pyssel. Till första advetnt samlar hon, barn, barnbarn, styvbarn, grannbarn och lite annat "löst folk" (haha) sen hyr hon gårdslokalen och bakar och lagar mat, sen sitter vi o käkar o pysslar en hel helg! Fast för att vara ärlig så pysslar nog barnen mest första timmen, sen är det vi vuxna som oysslar o pysslar så det räcker hela året. Barnen fikar, leker o springer runt, runt i lokalen ... Alla sätt är bra, utom de dåliga! Kram!