fredag, oktober 14, 2005

Från fuskmamma till supermamma!

En fuskmammas bekännelse;
Jag dras med ångest dagligen att inte räcka till
för mina barn, mannen och skolan.
Jag fuskar, jag trixar, jag gör allt för att förlänga dygnet och hinna med.
Jag fuskar med städningen, likaså med tvätten.
Jag fuskar i lekarna och likaså vid matbordet.
Jag fuskar i tentaläsandet och i projektarbetet.
Jag fuskar mig genom hela livet!
Det finns dock en sak som gottgör och raderar bort mitt fuskande.
Det är att jag älskar mina barn och sätter de i centrum i mitt liv.
Den tiden under dygnet som vi umgås låter jag andra saker gå åt sidan och stressar mig inte upp över att de inte blir gjorda. Tiden med barnen kommer aldrig tillbaka och kärleken till de gör mig till en supermamma!
En supermamma som orkar ge sitt yttersta hur trött och seg man än känner sig, för den belöningen som barnen ger tillbaks gör att fuskandet ändå inte känns så farligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är du bäst! Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Jätte-fint foto på en jätte-söt tjej! Kram!

Isabella sa...

Tack alla snälla rara för era fina ord!
Stor och varm kram till er!
Puss