fredag, oktober 28, 2005

Dagens guldkorn

Jag är mentor för en tioårig flicka. Vi träffas en gång i veckan och hittar på olika aktiviteter. Igår sågs vi och Bea ringde mig idag vid sextiden och frågade om jag var vid msn, för att hon ville chatta. Sa att jag kommer halv åtta, när barnen har lagt sig.
Till: beatrice
Starttid: 19.27.29; Sluttid: 21.12.30
Bea Är BäsT säger: hej isabella
Isabella säger: hej bea!!
Bea Är BäsT säger: vad gör du
Bea Är BäsT säger: ?
Isabella säger: har satt mig framför datorn och ska försöka jobba lite med uppgifter jag har...du då?
Bea Är BäsT säger: bra
Isabella säger: jag undrar vad du gör?
Bea Är BäsT säger: jag pratar med dej på ems och lenktar till torsdag att få trefa dej igen
Isabella säger: ja, det ska bli jättekul! jag hade roligt med dig igår!
Isabella säger: Daniel tittade på Nemo igår när han såg att jag hade den med mig och var glad att du också hade sett den
Bea Är BäsT säger: det var bra att jag inte glömde nemo filmen i min väska
Bea Är BäsT säger: e du där isabella
Isabella säger: jag var bara iväg och talade med robert
Isabella säger: du är bra på att komma ihåg saker!
Bea Är BäsT säger: ok
Bea Är BäsT säger: ja
Isabella säger: nu sitter jag här och mumsar på godis och ska lyssna på en låt som Robert har skickat mig.
Bea Är BäsT säger: va trevligt att höra
Isabella säger: nu är låten slut men jag gillade inte alls den..hahhaha
Bea Är BäsT säger: har du många opjifter kvar
Bea Är BäsT säger: isabella
Bea Är BäsT säger: ?
Isabella säger: ja, jag har massor, många dagar att göra de på..
Bea Är BäsT säger: blir du inte trött på dom iblan
Bea Är BäsT säger: ?
Isabella säger: jo, det är klart!!
Bea Är BäsT säger: hhh
Bea Är BäsT säger: jag tror på dej
Isabella säger:har du ngn läxa till nästa vecka?
Bea Är BäsT säger: nej
Isabella säger: åh, vad gullig du är..och jag tror massor på dig bea!! du kommer gå långt i livet!
Bea Är BäsT säger: du kommer leva i 1000000000000000 år
Isabella säger: ja, du med i himlen!!
Bea Är BäsT säger: nej på jorden ISABELLA
Isabella säger: hahaaha...det vill nog ingen göra..ett levande lik...haha
Bea Är BäsT säger: vad vill du menna med det ?????????
Isabella säger: att jag inte blir vacker om jag skulle leva så länge..ahaaaa, skämtar bara, helt skrutttig och rutten!
Isabella säger: hur var det i skolan idag?
Bea Är BäsT säger: jette roligt
Isabella säger: hände ngt speciellt?
Isabella säger: brukar du titta på Idol?
Bea Är BäsT säger: vad är det
Bea Är BäsT säger: IDOL? ett program på tv 4 där de tävlar i sång och varje vecka är det en som åker ut för att kvala fram den bäste sångaren/sångerskan
Isabella säger: det har börjat nu kl 8
Bea Är BäsT säger: jag kolar på det nu
Isabella säger: brukar du kolla på det?
Isabella säger: Bea Gumman, vi ska gå ner nu och titta på Idol och dricka varmt gott teee
Bea Är BäsT säger: ok
Isabella säger: men jag ska tänka på dig hela kvällen och tills vi ses igen så hoppas jag att du har det bra! Maila mig om du vill så svarar jag, om vi inte ses här på msn! Okey?!
Isabella säger: stor kram och puss till dig!
Isabella säger: hälsa alla hemma!
Bea Är BäsT säger: 1000 kramar från bea till familien jansån och pussar
Isabella säger: tack Bea, sötast i världen, och sov gott inatt!
Bea Är BäsT säger: desama den bästa mentoren i värden
Bea Är BäsT säger: hej då
Bea Är BäsT säger: hej då den sötaste finaste guligaste mentoren i värden
Bea Är BäsT säger: du är bäst isabella

Nästa vecka ska vi gå på bio med Bea och min son och se "Kalle och Chokladfabriken". Gissa min sons glädjetjut när han fick besked om det idag. Han älskar Bea, fast han har träffat henne en gång bara, men man kan inget annat än att älska henne!

4 kommentarer:

Isabella sa...

Jag upplever att det är mina egna egoistiska orsaker som har är mentor för! Det ger mig helt enkelt sååå mycket tillbaks och får mig att må bra. Ger en inblick i tonåringarnas liv. Den erfarenheten att vara mamma till tonåringar lär ju vänta på mig en dag och då kanske jag har nytta av att ha varit mentor. Men det är en otrolig glädje att betyda så mycket, för egentligen en främling.
Alla borde få erfara det!
Självklart handlar det om prioriteringar! :O)
Kram...

Anonym sa...

Hej, hittade hit via Åsas blogg.

Jag beundrar dig också för att du är mentor till någon som behöver det.

Jag har egna barn och en bonusson och bara det är mycket mycket svårt. Att du kan tycka om nån utanför din familj - wow. Jag tycker fortfarande, efter fem år med bonussonen att det är svårt. Känslor som bara inte finns ...vad gör man?? Det gör mig mycket ledsen att jag har så svårt med honom. Jag önskar jag var som du, jag önskar min bonusson hade en bonusmamma som du!

Kram

Isabella sa...

Åhh, Emelie, tack för dina fina ord! Jag tror visst att du gör det bästa du kan! Bara att du bryr dig om det på sättet du beskriver säger mycket. Nu vet jag inte pojkens ålder, men det kanske har en stor betydelse också, beroende på hur han är mot dig. Det är ju alltid lättare att visa kärlek mot någon som visar det tillbaks.
Håll ut och som min Bea säger; Jag tror på dig Emelie!!
Kram

Anonym sa...

Du är verlkigen kanongullig. Jag trodde du skulle dissa mig totalt. Det är alltid den vuxnas ansvar för att det blir ett bra förhållande, inte ett barns ju...

TAck för att du gick in på min sida!
Kram