torsdag, oktober 20, 2005

Pluggande mammor - var är ni?

Skola idag, föreläsningen i Medieproduktion handlade om Javaskript.
Herregud, varför kommer man på så konstiga namn och titlar till dataspråk!! Det är tillräckligt klyddigt som det är!
Java, det är väl en kaffesort, eller något som har med kaffe att göra. Säkert två stycken kaffenördar som kom på idéen att kalla kodningen för Java. De satt där hela nätterna och dagarna och gjorde inget annat än hackade och kodade ihjäl sig och det enda de kunde njuta av var just sitt Javakaffe! För inget annat liv hade de!!? Eller, vad vet jag. Du som vet får gärna upplysa mig, för jag har ingen aniiing!
Känner mig lite smått orolig över kodningen, lätt men ändå klyddig, helt enkelt ett ämne som man man måste praktisera sig i. Ingenting som man pluggar in. Plugga är inte heller min starka sida, jag är mycket mer praktiskt lagd. Tyckte mycket om kurserna i originalproduktion och grafisk design förra terminen.
Snälla ni studerande mammor, maila mig och berätta hur ni hanterar er vardag.
Vad gör er galna, glada, lyckliga, ledsna, förvirrade och allt vad det innebär att plugga och ha barn.
Jag för min del stortrivs med det och ser det som en fördel istället för att arbeta, med tanke på att barna är små.
Skulle inte klara av att lämna de tidigt och hämta sent! Men det är jag det...Jobba kommer jag ändå troligtvis göra resten av livet, det är ju det som är tanken med utbildningen!

Inga kommentarer: