torsdag, oktober 27, 2005

Bloggångest?


Jag tror att det finns en sjukdom som flera bloggare verkar smittas av. Jag talar om Bloggångesten! Jag vet inte vad det är som händer, men plötsligt får man smått ångest över vad man ska skriva, hur mycket, hur ofta och om någon överhuvudtaget läser texterna. För jag tror inte på en människa som säger att hon bloggar helt och hållet för sin skull, i så fall säger jag, skriv dagbok istället!
Jag tror att de flesta helt enkelt gillar att skriva och gillar att få respons på sin text. Bloggandet blir ett forum att leva ut behovet att skriva och höras.
Och visst är det underbart! Jag har fått flera nya mysiga bloggkollegor genom bloggandet, som jag aldrig skulle ha lärt känna om jag inte hade bloggat. Så nej, bloggen kommer aldrig att dö ut, men alla kommer drabbas av tillfällig bloggtorka och sakna motivation. Men fortsätt blogga på för glatta livet alla blogglovers!

1 kommentar:

Isabella sa...

Ja du, det är lätt att fastna.
Det var supermycket i början och lätt beroendeframkallande, men nu har det lugnat ner sig mycket. Jag har ju en skola att sköta också på dagtid.