lördag, september 24, 2005

Sol ute, molningt inombords...

Snälla Gud, ge mig mer ork och energi! Jag känner mig helt utmattad och slut. Idag är en strålande solig dag ute och jag bara gnäller. Gnäller på mannen min att han inte kan röja upp i köket, deppar över att jag inte klarade resttentan, gnäller över att mina barn inte lyder mig och mår bara blahaa...
Jag kan dock inte låta bli att störa mig på att mannen inte kan förstå det där med att rensa i röran. Att ett stökigt kök blir för mig direkt ett stökigt hus, (ja, jag har hört det där om att man ska välja sina strider, men jag är långt ifrån det). Huset i sig kan vara något stökigt, men stök i köket klara jag bara inte av. Så nu har vi tjafsat och inget blev löst. Mannen stack ut för att äta ngt. Lillen sover, äldste är ute och leker med grannetjejerna och jag funderar på en till bebis...? Är man knäpp eller?

Inga kommentarer: